Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J84a32n 19B59u74r92i41a95n

25. 10. 2016 7:44

Nestrašíte trochu? Má dcera (2. třída) má "spolužačku", která je vzdělávána doma. Tzn., že do školy chodí pouze na přezkušování.

Nebude taková možnost i u předškoláků?

Jinak jako otec 4 dětí jsem docela pro. Děti potřebují jednak získat dovednosti a znalosti, ale také sociální kontakty s vrstevníky. A ty mu doma nejspíš nedáte.

0 0
možnosti

A proto mi stát, jakožto nesvéprávnému jedinci, nakáže, jak to mám dělat správně, a zbaví mě v tomto ohledu rodičovské zodpovědnosti. Já jsem taky pro školku, moje dítě chodí od tří let a považuji to za přínos, ať už z hlediska navazování sociálních vazeb, získání zkušenosti s nějakým denním režimem atd., ale nepovažuji za šťastné, aby to měli nařízeni plošně všichni. Je spousta rodičů, kteří na to mají jiný názor, a měli by mít možnost o svých dětem rozhodovat sami.

4 0
možnosti

Když ona to není žádná legrace současně učit třicet prvňáků, z nichž někteří už ovládají vše, včetně psaní a čtení a základních návyků a jiní neumí nic, nevydrží ani pět minut sedět, natož si zavázat tkaničky.

Osobně bych to udělal jinak, ten povinný rok školky by měli děti s odkladem, protože ti ho zjevně potřebují. Alespoň nějaké návyky to dítě do první třídy potřebuje.

4 0
možnosti
Foto

J69a69n77a 87M84a98j52o87v19á

24. 10. 2016 20:51

Napsala jste to sice na mne tak nějak..agitkově, ale jinak je mi to téma blízké a souhlasím s tím. Stát se nás bude snažit řídit a řídit a řídit...až se to celé zcela zřítí.

0 0
možnosti

Povinná "školková" docházka nemá snad ani nějaký ideologický podtext, jako spíš čistě pragmatické důvody.

Z umisťování dětí do mateřských škol se stalo politikum. Spousta stran, straniček a hnutí, zejména v komunální politice, si z toho udělala doktrínu a levicová část voličstva jim radostně tleská. Například starosta Prahy 7 Čižínský si dal jako politický úkol, že během jeho "vlády" bude mít každé dítě místo v obecní školce. Do rozvoje obecních školek se vrážejí stovky milionů korun, jen v příštích letech to má být okolo 10 miliard. Vybudují se obrovské kapacity, které ale už teď poměrně těžko shánějí děti. I přes nečekaně pomalu klesající, téměř stagnující, populační křivku muselo ministerstvo přikročit k tomu, že do obecních a státních školek budou přijímány děti od dvou let.

V nejbližších letech však i to bude málo.

Takže - aby se neopakovala situace z devadesátých let, kdy pokles populace způsobil uzavření mnoha školek spolu s následnou vlnou nevole voličů, a taky proto, že velká část z těch 10 miliard je z fondů EU a ty trvají na tom, aby kapacity takto vybudované sloužily alespoň 10 let, abychom je nemuseli vracet, politická reprezentace přikročila k řešení "do školky povinně".

Inu - když se jde na věc šturmem...

1 1
možnosti
Foto

H15a81n98a 39V61l88k75o16v85á

24. 10. 2016 20:02

Ve státních školkách je nedostatek míst. Proto se ve velkém uplatňují různé alternativy, kde - mimo jiné - nejsou takové nároky na kvalifikaci....Naprosto nezávisle na povinném předškolním ročníku.

0 0
možnosti
Foto

H71a58n26a 78V77l22k10o15v76á

24. 10. 2016 19:01

K názorům uvedeným níže - jedná se o rozšíření povinné školní docházky o jeden rok. Proč potom stejně nevadí povinná školní docházka v současném rozsahu? Princip je stejný, jen děti se v předškolním ročníku naučí pár praktických nezbytností (které z domova neumí 40% z nich), které je nebudou muset učit učitelky - ty mají dost jiných povinností.

0 0
možnosti

Ona je to s prominutím tak trochu buzerace. Šikanují soukromé a lesní školky, které trhají státu, který není schopen zajistit dostatek míst ve svých školách, trn z paty. A ty prťata, co chodí do těchto školek, budou muset opakovaně na nějaké komisní přezkušování. No kde to jsme? Do čeho všeho chce stát zasahovat a mít nad tím kontrolu? Já chápu a respektuju povinnou školu, ale školku? Jako proč? Já jsem třeba pro, chci, aby moje dítě do školky chodilo, ale ten, kdo nechce, má mít svaté právo dítě do školky nevodit, a to i rok před školou, který se zavede jako povinný.

4 0
možnosti

A26d51a23m 26J38a15k37e35š

24. 10. 2016 18:45

Je podivuhodné, že školství dosud funguje, všem dosavadním snahám státních úředníků a ministrů navzdory. Deset z deseti učitelů a stejný poměr ředitelů vám potvrdí, že škola je jen úřad a učitel jen úředník úkolovaný k plnění všemožné byrokracie. Není důležité, co jsi děti naučil, důležité je kolik lejster se správně vyplnilo. Z tohoto pohledu je samotné vzdělávání jen sekundární činností.

Toto nařízení je jen důsledkem pokrytecké pseudokorektnosti. To, že existují externality rodičů, které nejsou schopni věnovat výchově svých potomků dostatečnou péči, nikterak nezavdává této legislativní zrůdnosti, která postihuje plošně všechny. Než aby se hledala příčina, pokrytecky hodíme všechny do jednoho pytle. Byla doba kdy rodiče, podporující vzdělávání svých předškolních ratolestí, byli za svou aktivitu pranýřováni. Škola je vše naučí...

Pořád ještě existuje institut zápisu do první třídy. I já jsem musel absolvovat tuto zkoušku ;-). Asi by bylo moc nekorektní poslat dítko, které nesplňuje kritéria, včetně jeho rodičů, do psychologické poradny, teprve na jejím základě rozhodnout o povinné docházce, třeba do nultého ročníku (ono by to totiž mohlo korelovat třeba se sociálním nebo nedejbože etnickým postavením rodičů).

A tak raději z každého rodiče uděláme a priori blbce, jehož práci musí celý rok napravovat stát. Z jeho daní... Samozřejmě.

0 0
možnosti
Foto

Čím dřív se začne s indoktrinací, tím lepší ovce z toho budou.

5 0
možnosti

R^ Souhlasím a rozumím. Nejde o to, že něco někteří prvňáci neumí, ale že tam budou muset povinně i ti, kteří to umí! To je přesně ono, menšina to nezvládá, potrestáme všechny. A povinnost registrovaných školek, nesmysl. Na jakém základě a podmínek jsou registrovány? Kým? Jako kdyby nestačil tradiční zápis, kde se prostě zjistí, kdo na to má a kdo potřebuje "předškolní" odklad. Proč by měla matka, která je doma a che trávit se svým dítětem čas a vzdělávat si ho po svém, ho se smutkem někam vodit a celé dopoledne po něm tesknit? Svatá prostoto! Přesně - zanedlouho můžeme stát před otázkou - a jaká zařízení naše děti povinně připraví na předškolní rok? Vypadá to, že rodiče to nebudou!

8 0
možnosti
Foto

Proč se zatím nepřipojila do této diskuse nová blogerka, paní ministryně školství za ČSSD (známá ponejvíce jako "všude jsem byla, všechno jsem viděla, všemu rozumím a všechno vím a na všechno mám odpověď") - Kateřina Valachová??[>-]

0 0
možnosti
Foto

H81a35n21a 57V76l95k63o60v20á

24. 10. 2016 17:47

Víte, já vídávám prvňáky, kteří se neumí vysmrkat...natož si po vysvlečení složit oblečení. Myslím, že toto opatření má svůj smysl a učitelkám na prvním stupni usnadní práci.

2 5
možnosti
Foto

No, tak nějak mám pocit, že je vám prd po tom, jestli si nějaké dítě umí složit věci či se vysmrkat. Že drábům ovšem opatření k povinné indoktrinaci usnadní práci, o tom nepochybuji.

0 0
možnosti
Foto

Myslím, že povinná MŠ pro předškoláky bohatě stačí. Osobně bych ji všem doporučila, dost to usnadní vstup do ZŠ, v mnoha směrech. Režim, sociálně, ...

Dřív bych to nechala na rodičích a jejich uvážení. P.S.: V naší školce byl převis asi padesát dětí...

1 0
možnosti

Když ono doporučení a direktivní povinnost jsou docela rozdíl. Já se pro školku rozhodla, považuji ji za přínos, a měla jsem velké štěstí, že mi dítě vzali, protože u nás nepřijali třetinu dětí, které byly u zápisu. Ale z principu mi vadí to nařizování, myslím, že rodiče by měli mít možnost volby.

2 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS